Program | SOBOTA
ČTVRTÝ blok | 10:00 – 11:30

BODLINA
BODLINA
Will a Mark pracují jako kurýři LSD pro Larryho, který dostal zprávu, že se jeho syn Ježek vrací z ústavu. Ten s nimi v minulosti pracoval, rovněž jako kurýr LSD. Protože firmu okradl a stal se nebezpečným, skončil v blázinci. Podaří se Larrymu dát věci do pořádku?

the speech of txai surui
the speech of txai surui
Památný a historický projev Txai Suruího při zahájení konference COP-26: v Glasgow ve Skotsku (2021). Txai Suruí je brazilský domorodý aktivistický vůdce z etnické skupiny Paiter-Suruí. Byla jedinou domorodou osobou v Latinské Americe a jedinou Brazilkou, která na COP-26 promluvila. Její projev zazněl před více než 100 hlavami států a měl ohlas po celé planetě. Film byl promítán následující rok na konferenci COP-27 v egyptském Šarm aš-Šajchu v rámci panelu, jehož se Txai Surui účastnila. Film vytvořený technikou stop motion a 2d animace středoškolskými studenty Escola Parque (Multimediální projekt).

BONFIRES
BONFIRES
Příběh dvou bratrů, kteří se zapletou do nelegálního skládkování. Postupem času je začnou dohánět tajemství, která je pálí.
Scenárista a režisér Ralph Hutchins vyrostl v anglickém Somersetu a sedm let natáčel krátké filmy, než v létě 2021 a 2022 začal pracovat na dvou zakázkových projektech s názvy „The Kickabout“ a „Bonfires“. Bonfires je jeho nejnovější projekt, který se zaměřuje na silné poselství, ale přesto diváky baví. Ralph byl přijat na filmovou školu v Americe na září 2023, aby mohl pokračovat ve svém cíli pracovat u filmu.

Nádražková Apokalypsa
Nádražková Apokalypsa
Náš dokument se zabývá štamgastem Alešem Metlickým z Dejvické nádražní restaurace, který jí popisuje a zároveň dodává příběh ze svého života, protože je to s tímto tématem velmi spojené. Dokument je hlavně o jeho pocitech a atmosféře z té jeho hospůdky… Aleš je totiž vlakvedoucí, bývalý strojvedoucí, a proto je jeho příběh tak spřažen s touto nádražní hospodou. V našem dokumentu také poukazujeme na to, že je škoda, že nádražní hospod vymírají a proč je škoda to nezachránit.
Jsme studenti SPŠST, kteří spojili to, co milují a udělali z toho minidokument.

OKNO
OKNO
„Okno“ je krátkometrážní studentský film, který se zaměřuje na hlavní postavu
Adama a jeho opakující se životní rutinu. Film ukazuje Adamův problém s tím, jak se dostat
ze své komfortní bubliny a překonat své obavy. Postupem času si Adam začíná všímat, že
není jediným člověkem, který žije repetitivním způsobem. Tento poznatek ho nutí zamyslet
se nad svým životem a hledat způsoby, jak se dostat z tohoto stereotypu.


Nosičhoven in da Haus
Nosičhoven in da Haus
Nosičhoven, autor Nechutných obrazů, má svou vůbec první výstavu, která se koná v komunitním centru pro seniory. Tento film dokumentuje jeho den podobně nechutným a místy vtipným způsobem.

Is it ok not to be ok?
Is it ok not to be ok?
Is it ok not to be ok je psychologický snímek o třech středoškolských studentech, kteří se otevřeně podělí o své osobní příběhy a zkušenosti s mentálními poruchami. Film se zaměřuje na obecnou problematiku psychického zdraví a pojednává o tom, jak se protagonisté s jejich problémy vypořádávají a jakým způsobem to ovlivňuje jejich školní a osobní život.
Adéla Staňková, Jakub Kroupa a Vojtěch Ondráček jsou studenti oboru filmová a televizní tvorba a film „Is it ok not to be ok?“ je jejich absolventský projekt. Jejich záměr při tvorbě snímku bylo rozšířit do širokého povědomí informaci, že jsou mezi námi tací, kteří se potýkají s vážnými problémy a potřebují pomocnou ruku. Film vyzývá, aby lidé nebyli nevšímaví a byli ochotní tu ruku nabídnout.


SELECTION
SELECTION
Po dlouhém zvažování dospěl výbor k rozhodnutí.
Narodila se a žije v Maďarsku. Je studentkou.
PAUZA | 11:30 – 11:45
diskuze | 11:45 – 12:15
PAUZA | 12:15 – 12:30
SPECIÁLNÍ projekce | 12:30 – 13:00

jiří pes uprchlík
Jiří pes uprchlík
Anička a Eliška bydlí s Jiřím, daňovým poradcem, který si myslí, že je pes. Jiří je sponzoruje a dělá vše pro to, aby byly spokojené. Přistoupí na jejich přísná pravidla: doma smí pes chodit jen po čtyřech, nesmí mluvit, nesmí se protivit. Jí a spí na podlaze, bez povolení nesmí ani na záchod. Holky zneužívají svou moc, protože Jiří jim to dovoluje. Myslí si, že si mučení užívá, tak ho ponižují víc a víc. Nakonec se ale duše Jiřího vzbouří – probudí se v něm člověk, který touží po svobodě a kruté pomstě.
Tomasz Wiński se narodil v Polsku. Vystudoval režii na pražské FAMU, kde zaujal svými krátkými filmy Pokus (2006) a Mia (2006). Za svůj absolventský film Příznaky získal v roce 2011 Cenu za nejlepší film a Cenu za nejlepší režii na Famufestu.
Jeho krátký film Jiří pes uprchlík získal Cenu za nejlepší scénář na festivalu ve španělské Huesce (2019), Zvláštní uznání Národní Soutěže na festivalu Pragueshorts (2020), Cenu pro nejlepší hraný krátký film na festivalu ÉCU v Paříži (2020) a další ocenění.

HOST TOMASZ WINSKI | 13:00 – 13:30
pauza | 13:30 – 15:00
pátý blok | 15:00 – 16:30

TIME TO DIE
TIME TO DIE
Time to Die je absurdní crazy komedie zobrazující příběh agenta britské tajné služby Jamese Colda na tajné misi – infiltrovat pokerovou sešlost zločinecké organizace a zajmout její hlavní představitele. Brzy se však ukáže, že všechno je jinak, než se na první pohled zdálo. A nikdo není tím, za koho se vydává…
Adam Kůs je mladý režisér a scenárista, jehož tvorba se vyznačuje výraznou stylizací a žánrovostí. Se svým snímkem Malý orel vybojoval ocenění za nejlepší studentský film na festivalu Future Gate 2022. Jeho absolventský bakalářský film Šťastný Tom se pak dostal do užšího výběru studentských filmů nominovaných na cenu Magnesia 2021 a byl oceněn jako nejlepší studentský film na festivalu Book the Film 2022.

WATER LULLABY
WATER LULLABY
Stop motion, animovaný pískem, oficiální videoklip k písni „Water Lullaby“ z alba „Waterduction“ známé polské folkové skupiny „Warsaw Village Band“. Výroba filmu trvala 6 měsíců.
Piotrovi je 16 let. Od roku 2015 se jeho hlavní vášní stala animace. Vytváří originální filmy v technikách loutkové, malířské, vystřihovací, plastelínové a počítačové animace. Je laureátem mnoha soutěží animace pro děti a mládež v Polsku i v zahraničí.


Velká vínová loupež

nýdrle
nýdrle
Dokumentární film Nýdrle vykresluje výraznou osobnost divadelního lektora a režiséra Petra Nýdrle ve vztahu k jeho práci. Odpovídá na otázku, jak se Petrova osobnost projevuje do jeho uměleckého díla a s jakými problémy se během práce s dětmi potýká.
Na jaře 2023 končí studium Střední filmové školy ve Zlíně. Věnuje se dokumentaristice i hranému filmu, ale také divadlu a tvůrčímu psaní.


Si mai no ens haguéssim separat
Si mai no ens haguéssim separat
Manel a Judit cestují do sněhu, který před několika měsíci opustili.
Marc Esquirol (2000) absolvoval ESCAC jako režisér s filmem „Si mai no ens no haguéssim separat“ a jako producent s krátkým filmem „Aquesta Nit“ (14 národních festivalů). Předtím režíroval film „Les coses són així“, který měl premiéru na festivalu Filmets Badalona a byl uveden v 70 kinech VOC, a v roce 2023 má premiéru jeho první celovečerní film „Dos dies i l’eternitat“. Je známý jako ředitel festivalu mladých u22 ve Fundació Joan Miró v Barceloně a jako konceptor herecké sítě „EsquirolActors“.

Zavařeniny
Zavařeniny
Hořkosladký příběh se špetkou bizarnosti. Syn ve zděděném domě objevuje různé předměty, které ho nutí přemýšlet o jeho minulosti a prudkém vztahu s čerstvě zemřelou matkou. Ta za sebou zanechává zavařeniny, jejíchž obsahy jsou čím dál tím zlověstnější. Tkaničky v octě nebo houbička na nádobí v rajčatovém nálevu nemají chybu. A protože lenivý potomek nevnímá skrytá poselství, slepě a pomalu vykračuje cestou k závěrečnému překvapení, které mu post mortem matka připravila.
Skupina studentů s láskou pro film a bizarnosti.

A všechno do sebe začíná dávat od začátku smysl
A všechno do sebe začíná dávat od začátku smysl
Film přibližuje radosti a starosti mladých studentů vysoké školy. Netradiční způsob vyprávění, kde je obsah zcela podřízen formě, je zároveň reflexí a přiblížením tvůrčích strastí, stejně tak ale i momentů naděje, nadšení, inspirace, či naprostého zoufalství.
Patrik Trachtulec je filmař aktuálně zakotvený v Brně. Dokončuje studium filmové vědy, ale hlavně se věnuje své největší vášni a tou je natáčení krátkých filmů, ke kterým si našel cestu už jako malý. Pomyslný debut nastal v třetím ročníku na střední škole, kdy natočil dokument o svém dědečkovi, ten dlouhé roky působil jako hráč a následně trenér fotbalu, film nesl příhodný název Trenér. Aktuálně, mimo přípravu dalších krátkometrážní projektů, například vyučuje předmět Základy filmové řeči na brněnské MUNI, hraje v amatérském divadelním souboru a chystá svůj první celovečerní film.


PERFECT ME
PERFECT ME
Krátký příběh zabývající se problematikou poruch příjmu potravy. Zatímco hlavní hrdinka hubne, její alter ego plavající v šálku čaje roste.
Sonia Mossoczy – mladá umělkyně z Krakova, autorka filmů, animátorka a fotografka. Ve své tvorbě se zaměřuje na lidi. Vypráví příběhy o vzájemných lidských vztazích, vyrovnávání se s emocemi a hledání svého místa ve světě. Fascinuje ji vizuální stránka filmu: světlo, barva, kompozice. Vypráví jednoduché příběhy pomocí své originální estetiky.

PAUZA | 16:30 – 16:45
diskuze | 16:45 – 17:15
PAUZA | 17:15 – 17:30
SPECIÁLNÍ PROJEKCE | 17:30 – 18:30

Čtyři dny ve skladu
čtyři dny ve skladu
Komedie o čtyřech zaměstnancích v jednom skladu.

Automatic for the People
Automatic for the People
Snímek Jana Vejnara je tragikomickým příběhem člověka, který pracuje jako obsluha nápojového automatu.

host Luboš Kučera & jan vejnar | 18:30 – 19:00
PAUZA | 19:00 – 19:15
DISKUZE K FILMŮM ZE SEKCE „KINO NÁROČNÉHO DIVÁKA“ | 19:15 – 19:45
PAUZA | 19:45 – 20:00
vyhlášení oceněných | 20:00 – 20:30
dj – DekaDance| 20:45 – 00:00
KIno náročného diváka

The Walz of a Lonesome Pigeon
The Walz of a Lonesome Pigeon
Pohádka o životě, smrti a roztažení křídel. Poté, co se Cecilie stane svědkem nárazu ptáka do okna, začne si všímat proměny svého těla. Začne se jí loupat kůže a ze zad jí začnou vyrůstat malá pírka. Uletí, nebo skončí jako ten nebohý ptáček…
Jack Cosgriff (19) je experimentální hororový filmař z Denveru a nyní studuje na pražské filmové škole. Jeho filmy připomínají sledování varovné psychedelické VHS. Jsou to surrealistické noční můry ohýbající čas, realitu a vnímání. Své filmy zpracovává pomocí různých médií a často je natáčí na videokamery VHS z 80. let. Jack vytváří své filmy tak, že se zabývá svými největšími obavami a abstraktně je zobrazuje v podivných vizích.

Of Light and of Breath
Of Light and of Breath
Den postupně stoupá. Objevuje se slunce, les se probouzí. Postupně se objevují zvířata a člověk se zve do tohoto parku v Ile-de-France. Těla se křižují, procházejí se, uprostřed zvukové a světelné show. O světle a dechu nás zavede do zážitku lesa, procházky, kde člověk už není hlavní postavou.
Théo Michel se narodil v roce 1998 v pařížském regionu. Absolvoval první stupeň magisterského studia na Sorbonne Nouvelle, kde se věnoval výzkumu steadicamu a výkonu těla. Poté nastoupil na magisterské studium dokumentárního filmu a vizuální antropologie na univerzitě v Nanterre a podnikl výzkum na téma les a film. Na průsečíku těchto dvou magisterských studií absolvoval školení třídy rovných příležitostí na ENS Louis Lumière. Od střední školy se podílí na různých projektech, které uspokojují jeho touhu po obrazech: krátké hrané nebo dokumentární filmy, zachycování pořadů, klipy, jeho vášní je fotografování. Právě dokončil svůj první krátký film s názvem O SVĚTLE A DECHU, elegickou a citlivou procházku lesem v Ile-de-France, a v současné době dokončuje svůj druhý krátký film s názvem TERRAIN DE JEU, film natočený z okna jeho bytu, v němž oživuje své vzpomínky na dětství.


LARVA
LARVA
Když dívka sleduje reklamu na nejnovější výrobek, nemůže si pomoct a musí si ho dopřát. Zejména uprostřed stále většího zapojení médií do našich životů se lidstvo ocitlo v situaci, kdy nese drtivou tíhu života „konzumní optikou“. Tato vysilující materialistická posedlost, kterou jsme nyní propleteni, však vedla k tomu, že jsme se my, spotřebitelé, stali obětí vlastní spotřeby. Už to není dokonalá romance mezi člověkem a předmětem; místo toho je to předmět, který konzumuje.


Nature vs Nurture
Nature vs Nurture
Experimentální film o přírodě a industriálním světě prostřednictvím porovnávání a kontrastování zvuku a obrazu.


DEFEKT
DEFEKT
Krátký film Defekt se skládá z pěti souvisejících kapitol rozdělených do 12 částí, které se promítají v průběhu celého filmu. V podstatě zkoumá myšlenku, že pokud se něčeho snažíme zbavit silou, nemá to tendenci dopadnout dobře. Dále pojednává o lidech a jejich celoživotním hledání, přičemž jeho výsledek je často na dosah ruky. Navíc ukazuje, že pokud je dítěti ublíženo v raném věku, trauma se nese celým jeho životem. Defekt využívá symboliku k umocnění lidských emocí a metaforu k přirovnání melancholie k ledu, který je křehký a chladný, ale také dosažitelný.


Eufemismy v animovaném díle Jana Švankmajera – Fyzická láska

3 růže
3 růže
Krátký příběh jehož hlavním tématem je milostný trojúhelník, aneb když do přátelství, mezi třemi lidmi, vstoupí láska.
Po odmaturování na Panské jsem se rozhodl jít studovat filmovku do Písku, obor kamera. To je mé primární zaměření, ale zároveň v sobě mám i nějaké ty režisérské tendence a chuť mít vše pod kontrolou od začátku do konce. A díky tomu vznikl tento snímek.


DEZOLÁT
DEZOLÁT
Dezolát je krátkometrážní tříminutový snímek. Film se mi těžko řadí do konkrétního žánru, ale myslím si, že nejblíže má do experimentálního. Ve filmu se vyskytuje velmi jednoduchá dějová linka, která je zasazena do fiktivního prostředí. Hlavním aspektem je dramatická situace, kdy je postava sama sobě překážkou. Film se prezentuje jako snový, schizofrenní a znepokojující. Přestože obsahuje jednoduchou zápletku, tak v sobě nese spoustu motivů či myšlenek, které by z filmu mohly vzejít. Snažil jsem se film přednést metodou ledovce, tedy že pro každého diváka může být film o něčem jiném a každý divák na základě předloženého materiálu musí sám odhalit hodnoty a poselství filmu. Cítím, že se ve filmu zobrazují myšlenky mého minulého já. Tento snímek je pro mě tedy vypsáním se a ulevením si od doby minulé.
Moje jméno je Matouš Cardal, je mi 17 let a studuji na SPŠST obor Filmová a televizní tvorba. Baví mě tvořit a filmový jazyk je mi nejbližším prostředkem pro sebevyjádření . Věnuji se především psaní a režii, ale každý filmový aspekt je pro mě zábavný. Inspiraci se snažím čerpat především ze světa kolem mě a z životních zkušeností. Nejradši se věnuji tvorbě o vnitru člověka a o společnosti. Fascinuje mě podvědomí, psychologie a celkově pohledy různých lidí na stejný svět. Libuji si v zobrazování kontrastů a jejich společného fungování. Snažím se poukázat na přehlížené hodnoty, které mi přijdou důležité. Své úvahy a myšlenky se snažím přednést ve formě co nejvíce srozumitelné pro ostatní i když je to občas velmi těžké. Tužka a papír mi vždy pomáhala pochopit a zvládat sám sebe. Je to pro mě něco jiného než pohledět do očí svému odrazu v zrcadle. Psaní pro mě bylo vždy hlubším a detailnějším odrazem mého já. Převádění písmen do filmového jazyka mě neskutečně baví a je to věc, která mi pomáhá myšlenky zobrazit v jiném, dalším světle. Tvoření mě naplňuje a pomáhá mi zvládat svět kolem.

proicere
proicere
Přátelství? Láska? Nebo pouhá touha po někom, kdo vyléčí naše šrámy na duši? Když se uzavřeme a své vlastní nedostatky promítáme do toho druhého, můžeme být vůbec šťastní?
Veronika Wierer Vaňková se narodila sklonku roku 2004 v Praze. Při studiu na gymnáziu začala psát krátké scénáře a o jedněch jarních prázdninách přesvědčila svou kamarádku, aby jí pomohla natočit takový experiment, a tak vznikla autorčina prvotina- Proicere. Necelý rok po Proicere natočila autorka druhý krátkometrážní film, Anežka.

NATURE ATTACK
NATURE ATTACK
Pták se rozhodne lovit cvrčky, ale jeho přechod bude složitější, než čekal.
V roce 2012 jsem přijel z Ukrajiny do Francie, kde jsem spojil svou lásku ke stavitelství a režii s láskou k filmu. Dnes se jako mladý student neúnavně a s veškerou energií snažím realizovat relevantní projekty. V návaznosti na své zkušenosti a také na aktuální témata, propojující ekologii, pracovní podmínky, mezinárodní konflikty, vše se snažím hledat nové formy v realizaci.

a CLOSE SHAVE
A CLOSE SHAVE
Při holení nohou objeví jistý člověk svět, o kterém předtím neměl tušení.
