Přeskočit na obsah

Hosté FOFR FESTIVALU


Ti, kteří filmům rozumějí a sdílí své pohledy

ARAS – panelová diskuze

JANKA NEUSTUPOVÁ

Janka Neustupová působí jako intimní koordinátorka (intimacy coordinator) v audiovizuálních projektech. Vystudovala v Česku obor civilní ochrana a krizový management a následně dokončila bakalářské a magisterské studia v Británii v oboru filmová praxe a režie.  

Před vstupem do role intimní koordinátorky pracovala v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví (Health & Safety) na natáčení, a během pandemie COVID-19 byla angažovaná jako H&S supervisorka mezinárodních projektů. Postupně se specializovala na koordinaci scén zahrnujících intimitu, nahotu nebo simulované sexuální scény — ve své práci klade důraz na etické a bezpečné prostředí, komunikaci mezi herci a režisérem a respektování hranic.  Mezi projekty, na kterých se podílela jako intimní koordinátorka, patří seriál Vlastně se nic nestalo (2023) režiséra Jana Vejnara a krátký film Když jsme spali (2024). Kromě profesní činnosti se angažuje také ve výzkumu pracovních podmínek v audiovizi — byla moderátorkou první české studie Insight o duševním a fyzickém zdraví pracovníků ve filmovém průmyslu.

JAN VEJNAR

Jan Vejnar je český režisér a scénárista, který vystudoval režii na FAMO Písek. Během studií natočil několik krátkých filmů (např. Automatic for the People, Videoterapie) a po škole se podílel také na režii reklamních a nekomerčních spotů (např. znělka kina Aero „Godzilla“).

Je autorem krátkého mysteriózního snímku Figurant (2019) a spolu s Tomášem Pavlíčkem režíroval film Přišla v noci (2023), který získal Českého lva za režii. Kromě hrané tvorby působí i v televizi — v roce 2024 režíroval seriál Vlastně se nic nestalo, věnovaný intimním vztahům mladých lidí v digitální době.Mezi jeho nejaktuálnější práce patří režie druhé série seriálu Metoda Markovič: Straka (2025), kterou převzal spolu s Tomášem Pavlíčkem.

ZUZANA KORDOVÁ

Zuzana Kordová působí v audiovizuálním průmyslu především jako koordinátorka bezpečnosti (Health & Safety Coordinator).  V rámci této role pracovala na mezinárodních produkcích jako The Wheel of Time (Prime Video), A Small Light (Disney+) či The Book of Clarence.  Působí také u produkčních společností v Praze, například ve spolupráci se studiem Stillking Films.  Jejím profesním zaměřením je zajištění protokolů na natáčení, koordinace bezpečnostních opatření a dodržování standardů ochrany zdraví na filmových projektech. 

Představení filmové kanceláře Vysočina

ELIŠKA RODOVÁ

Eliška Rodová je manažerkou Vysočina Film Office, organizační složky spadající pod Vysočina Tourism.

Ve své roli usnadňuje kontakt mezi filmaři a regionem — zajišťuje podporu pro natáčení, propagaci Vysočiny jako „film friendly“ destinace a administraci pro audiovizuální projekty.

Eliška je rovněž hlasem regionu ve veřejném prostoru: upozorňuje na výhody Vysočiny pro tvorbu filmů, hodnotí vhodnost lokací a zastupuje filmovou kancelář v médiích.

FOFR industry: Prvotiny

LUKÁŠ TUZAR

Lukáš Tuzar je český režisér, tvůrce a brickfilmer, který se animaci věnuje od roku 2010. Začínal na YouTube s kanálem lluukkyy28, na němž publikoval své rané animace inspirované detektivními příběhy a LEGO estetikou.

Jeho nejambicióznějším dílem je Deset malých černoušků (2024) — první český celovečerní brickfilm vytvořený technikou stop-motion s LEGO figurkami. Tento projekt vznikal sedm let a Tuzar se podílel prakticky na všech fázích produkce: od scénáře přes stavbu kulis, design postav, animaci, dabing až po střih, hudbu a zvukovou stránku. V dabingu se objevují známí herci jako Jiří Lábus, Petr Stach či Lenka Loubalová.

V Tuzarově tvorbě se prolínají fanouškovsky inspirované motivy, pečlivost v technice a silný autorský rukopis — snaží se posunout hranice, které obvykle animaci v „kostičkovém“ (LEGO) stylu omezují.

FOFR HOST: Švábi

LUBOŠ KUČERA

Luboš Kučera je český režisér, scenárista a autor, který absolvoval režii na FAMU se snímkem Vyměnila jsem si směnu (2019).

Už dříve zaujal studentským filmem Čtyři dny ve skladu (2013), který byl nominován na Magnesii Český lev a získal ocenění pro nejlepší hraný film na festivalu v Almaty. Jeho kratší snímek Manželka (2014) byl oceněn jako nejlepší krátký film na mezinárodním festivalu v Petrohradě.

Ve svém absolventském filmu Vyměnila jsem si směnu kombinuje minimalistický styl s jemným humorem a citlivým zpracováním sociálních témat; za tento film získal ocenění pro nejlepší snímek v národní soutěži Pražských krátkých filmů.Jeho nejaktuálnějším projektem je film Švábi (2025), kde zastává funkce režie, scénáře i námětu.

TAK JE TO ZAS ZA NÁMI!

X