Druhý ročník mezinárodního studentského filmového festivalu FOFR je již za námi a přinesl nám mnoho inspirujících a talentovaných tvůrců, kteří předvedli své úžasné filmy. Na FOFRu se v šesti filmových blocích vystřídalo neskutečných 36 filmů různých žánrů a ty nejvíce úspěšné ocenila i naše porota.
ceny jednotlivých KATEGORIÍ
Hraný film do 20 let
Hraný film do 25 let
Parazit, Jaroslav Vůjtek (CZ)
Barevný zážitek trojice kamarádů naruší nedostatek bylin zvaných „parazit“, povolávají a využívají přítele od Aničky – Pepika, který je nucen k zoufalým činům pouze proto, aby byli nakonec všichni spokojeni.
Hraný film do 30 let
Krajan, Pavel Sýkora a Viktor Horák (CZ)
Na Silvestra roku 1944 se uprostřed sněhové bouře v chatě odříznuté od civilizace setkávají dva muži – vdovec Petr Bernat a důstojník SS Konrad Neumann. Jediné, co mají oba muži společné, je jejich sudetský původ. Zpočátku se jejich rozhovor točí kolem všedních témat, ale s blížící se půlnocí začnou řešit naléhavější problémy. Odhalí se tragická minulost a je jasné, že dnešní noc bude pro Bernata a Neumanna osudová.
Animovaný film do 30 let
Mitchuda, Kristián Laštovka (CZ)
Krátký loutkový film o strastích sourozeneckého vztahu. Strašidelný příběh dvou bratrů divákům nabídne silné emoce, ale i děsivé chvíle, kdy je osud hlavních hrdinů nejistý. Animovaný film vytvořila pětice studentů na animačním táboře Aertěk.
Dokumentární film do 25 let
What’s for Dinner?, Maja Górczak (CZ)
Mladá rodina se rozhoduje, co bude k večeři. Při shánění správných ingrediencí na dlouho očekávané palačinky se musí vypořádat s nečekanými potížemi.
Dokumentární film do 30 let
Qirim, Kateryna Khramtsova (UA/CZ)
Experimentální film do 30 let
nawbxoanfh, Max Rendl (CZ)
Ponořte se do podzemí každodenního života a absurdní trapnosti. Všední vagón metra se stává temnou jeskyní, do které se člověk noří poznat své nejniternější myšlenky, včetně té, která říká: Co nejrychleji se odtamtud dostaň! Ničení konvencí, princip náhody, odpor k měšťáctví = dadaismus. Dílo vás dovede k zpochybnění zkonstruovaného vnímání světa a jeho dogmat.
HLAVNÍ CENY FESTIVALU
Cena za režii
Cena za překračování žánrových hranic
In the Bends of Time, Mikołaj Janik (PL)
Je možné, že nejstresovější rande ve vašem životě bylo to, na které jste nikdy nešli? Janek (Mikołaj Kubacki) se chystá na schůzku s Weronikou (Julia Pawlak), když se u něj objeví nečekaná návštěva (Cezary Kosiński). Neobvyklá návštěva ho donutí učinit rozhodnutí, které ovlivní jeho budoucí život, lásku, o které vždycky snil, a – což je nejdůležitější – jeho účes.
Cena za FILMOVÝ EXPERIMENT
Cena za dokument
Hala 22, Nikola Kočišová (SK)
Krátkometrážní dokumentární film Hala 22 přináší do popředí příběh Uzbeka Abdusaloma, který našel domov na Pražské tržnici v Holešovicích, kde se příběh odehrává. Dokument reflektuje společenskou situaci, názory lidí a ukazuje pohled cizince na domácí obyvatele a na krajinu, v níž se ocitl. Cílem filmu je reflektovat dobu, filmově vyprávět příběh Abdusaloma a zodpovědět otázku, co dělá domov domovem.
Cena za silnou výpověď
cENA POROTY
Věšení, Ivanna Kravchuk (CZ)
Ocitneme se na chmurném sídlišti, zahaleném stínem panelových bloků. Sousedky Květa a Zdena jako každého dne pracovitě pověsily prádlo a přitom nešetří svými ostrými jazyky, které tak rády používají k pomlouvání svých sousedů. Jejich rutinu náhle naruší příchod nového souseda Viktora, který nedávno přistěhoval se svou manželkou Evou do jejich barákového domu.
Divoká karta – České vize
Mitchuda, Kristián Laštovka (CZ)
Krátký loutkový film o strastích sourozeneckého vztahu. Strašidelný příběh dvou bratrů divákům nabídne silné emoce, ale i děsivé chvíle, kdy je osud hlavních hrdinů nejistý. Animovaný film vytvořila pětice studentů na animačním táboře Aertěk.
Cena diváků
Poslední den Kamila Krofty, Filip Liška (CZ)
Postarší vysokoškolský profesor a odborník na barokní umění Kamil Krofta si po desetiletích své práce připadá zneuznaný a nedoceněný. Když ovšem připravuje svou demonstrativní sebevraždu, naráží na řadu překážek a jeho poslední den nakonec dopadne jinak, než si původně představoval.